Vi ste ovdje > Odjeli i liječnički pregledi > Odjeli > Fizijatrija

Fizijatrija

FIZIJATRIJA

Na odjelu za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju ili na odjelu za fizijatriju, rade liječnici fizijatri.  Fizijatri se bave bolestima koštano mišićnog sustava ili sustava organa za pokretanje.

Najčešće dijagnoze u fizijatrijskoj ambulanti su degenerativne bolesti lokomotornog sustava kao što su: bolni sindromi kralješnice, osteoarthritis npr. kukova, koljena, šaka, ramena, laktova, gležnjeva, stopala,  zatim sindromi prenaprezanja, ozljede ligamenata, tetiva, mišića, mišićnih ovojnica. Zatim su tu stanja nakon imobilizacija zbog fraktura, stanja nakon ortopedskih, kirurških ili neurokirurških  operacija, zatim bolesnici koji trebaju rehabilitaciju nakon neuroloških bolesti, ili u trebaju rehabilitacijski postupak u okviru liječenja upalnih bolesti vezivnog tkiva. Vrše se pregledi i obrada osteoporoze, loših držanja, skolioza, kifoza.

Na odjelu fizijatrije pokušavamo ordinirati liječenje metodama fizikalne medicine tj. fizikalnim agensima, kao što su: toplina, hladnoća (led), razne elektrotrapije, ultrazvuk, laser, magnetsko polje, udarni val, hidroterapija u bazenu, masaža, limfna drenaža, te pokret, odnosno kineziterapija – liječenje pokretom, kao najmoćnije oružje fizikalne medicine. Koristeći metode fizikalne medicine smanjujemo ili potpuno ukidamo  liječenje lijekovima, koji svi, kao što se zna,  imaju svoje  veće ili manje nuspojave.

Fizijatar  postavlja dijagnozu i plan liječnja, a fizioterapeuti provode fizikalnu terapiju. Ponekad  je potrebno učiniti daljnje pretrage npr. laboratorijske, RTG, UZ, magnetska rezonanca, Doppler, denzitometrija itd., ili je potreban pregled i mišljenje nekog drugog liječnika specijalista.

U slučaju indikacije na odjelu fizijatrije može se vršiti punkcija zgloba, davati intraartikularne ili periartikuarne injekcije,  tkz.” blokade”ili se može  davati viskosuplementacija  hijaluronske kiseline u oboljele zglobove u svrhu umjetnog ”podmazivanja” zglobova, prema strogo određenim indikacijama, nakon dogovora s fizijatrom.

Moja lista pregleda (0)

Vaša lista liječničkih pregleda* je prazna. Kako biste dodali liječnički pregled u listu, odaberite ga klikom na “Dodaj na listu pregleda.

*Lista pregleda služi kao informativni izračun. Dodavanjem na listu pregleda, ne naručujete se na pregled.

Ukupna cijena:

Naruči se

Liječnici i osoblje odjela

Marija Gavranić Pedljo
dr. med. specijalist fizikalne medicine i rehabilitacije
Marija Gavranić Pedljo
Marija Dumančić
dr. med., specijalist fizikalne medicine i rehabilitacije
Marija Dumančić