Vi ste ovdje > Odjeli i liječnički pregledi > Odjeli > Kardiologija

Kardiologija

Kardiologija je grana medicine koja se bavi bolestima srca i krvnih žila. Bolesti srca i krvnih žila su najčešće bolesti današnjice i ako Vi imate problema s Vašim srcem, znajte da niste beznadni u svojim tegobama i da mnogi ljudi danas i dalje žive kvalitetan život s tim problemom.

Kardiološka ambulanta u Polikinici Aviva s klinički iskusnim kardiolozima u dijagnostici, prevenciji i liječenju kardiovaskularnih bolesti, brinut će se o Vama i zdravlju Vašeg srca. Suvremena dijagnostika nije usmjerena samo na simptomatsko poboljšanje bolesti, nego dominantno na sprečavanje prijelaza asimptomatske bolesti srca u simptomatsko zatajenje, čime se mijenja ne samo tijek progresije bolesti i produžuje život, nego se smanjuje i mortalitet. Kako bi se to postiglo, uz identifikaciju čimbenika rizika (arterijska hipertenzija, povišeni kolesterol, dijabetes mellitus itd.), nužno je prepoznati morfološke i strukturalne promjene srčanih entiteta u smislu ventrikulske disfunkcije (sistoličke, dijastoličke), hemodinamskih abnormalnosti (inuficijencija i stenoza valvularnog aparata) te kompenzatorne mehanizme remodeliranja srčanih kaviteta (hipertrofija, dilatacija). U tome nam zlatni standard predstavlja UZV srca ili ehokardiografija s najmodernijim ultrazvučnim aparatom PHILIPS IE 33 sa dvodimenzijskim (2D) i trodimenzijskim (3D) prikazom struktura srca, te pulsnim, kontinuiranim, tkivnim i color dopplerom, koji nam daje uvid u hemodinamiku srca sa prostornim sagledavanjem svih kaviteta srca kao i najfinijih kontura i funkcije, kako valvula tako i strukturalnih defekata srca (kardiomiopatije, atrijski i ventrikulski septalni defekt, perikarditis, itd.)

Dodatnu evaluaciju kardiovaskularnog sustava omogućava nam stres test  u vidu ergometrije  ili testa opterećenja (Bruce exercise program). To je kontinuirano i progresivno opterećenje kardiovaskularnog sustava na pokretnom tepihu uz stalno praćenje EKG-a , na osnovu čega se – opterećenjem izazvanih porasta frekvencije srca i krvnog tlaka, aritmičkih poremećaja, bolova u prsištu, zaduhe i opće slabosti, te pomaka ST-segmenta u EKG odvodima – postavlja dijagnoza srčanog oštećenja ili bolesti srca.

I konačno  dinamičko praćenje rada srca i promjene krvnog tlaka tijekom 24 sata- omogućavaju nam:

Holter EKG – snimanje EKG-a tijekom 24 ili 72 sata, za vrijeme uobičajenih dnevnih aktivnosti bolesnika pomoću prijenosnog EKG – aparata, što nam daje uvid u normalan rad srca, te dijagnozu i dinamički prikaz abnormalnih frekvencija i aritmija srca.

Mjerač krvnog tlaka 24 – satni („Holter tlaka“) u vidu kontinuiranog praćenja sistoličkog i dijastoličkog tlaka, te pulsa pomoću malog prijenosnog aparata, što nam omogućava dijagnostiku i praćenje arterijske hipertenzije, te efekata terapije.

NOVO!

Ambulanta za liječenje hipertenzije

Što je povišeni krvni tlak (hipertenzija)?

Povišeni krvni tlak ili hipertenzija predstavlja najvažniji čimbenik rizika za nastanak kardiovaskularnih bolesti. Hipertenzijom se smatra povišen krvni tlak iznad 140 sistolički (tlak koji se stvara kada srce kontrahira) ili 90 dijastolički (što označava tlak kada se srce relaksira nakon kontrakcije). Vrijednosti krvnog tlaka nisu stalne, nego se mijenjaju ovisno o tjelesnoj aktivnosti, stupnju psihičkog stresa, dobu dana. Povišenje sistoličkog i/ili dijastoličkog tlaka povećava rizik za razvoj bolesti srca, bubrega, oka, moždanog udara i ateroskleroze (otvrdnuća krvnih žila). Zbog toga je dijagnoza povišenog krvog tlaka veoma važna kao i napori da se navedeni tlak snizi jer se time preveniraju komplikacije.

Hipertenzija se često naziva i „tihi ubojica“, prikrada se gotovo neprimjetno, zato mnogi niti ne znaju da boluju od nje. Ne boli, najčešće je bez vidljivih simptoma pa često zaboravimo da može prouzročiti ozbiljne zdravstvene probleme. Hipertenzija je najčešći zdravstveni problem osoba u srednjoj životnoj dobi i to u dobi od 45. do 65. god. U većini slučajeva nepoznat je uzrok, međutim poznati su čimbenici rizika za nastanak hipertenzije, a to su debljina, pušenje, prekomjerni unos soli, alkohol, stres, neaktivnost, šećerna bolest, visoki kolesterol, rasa, naslijeđe, dob i spol.

Ambulanta za liječenje hipertenzije u Poliklinici Aviva

Svjesni smo da u današnje vrijeme bolesnici nemaju na raspolaganju mnogo vremena pa zbog toga često, na svoju štetu, odustaju od kontrola, zadovoljavaju se nereguliranim krvnim tlakom, ne obavljaju preventivne preglede u svrhu ranog otkrivanja i liječenja mogućih komplikacija bolesti hipertenzije, a upravo rano i pravodobno otkrivanje komplikacija omogućuje njihovo pravilno liječenje i očuvanje kvalitete života oboljelih.

Iz tog razloga, u sklopu Poliklinike Aviva, otvorili smo Ambulantu za liječenje hipertenzije na čelu s doc. dr. Mislavom Vrsalovićem, u kojoj nudimo individualan pristup svakom pacijentu uz sveobuhvatno, pravovremeno, kontinuirano i pravilno liječenje povišenog krvnog tlaka na jednom mjestu.

Ideja vodilja bila je da se na jednom mjestu omogući kvalitetno i cjelovito liječenje povišenog krvnog tlaka, kao i rano otkrivanje i liječenje komplikacija te bolesti. Rad Ambulante za liječene hipertenzije i njeznih stručnjaka koncipiran je na način da bolesnik u jednom danu obavi sve potrebne pretrage i preglede te dobije završno mišljenje doktora specijalista.

Cilj djelatnika ambulante je pružiti bolesnicima kvalitetnu uslugu, bez dugog čekanja, s obavljanjem svih potrebnih pretraga uz svu potrebnu stručnost, veliko znanje, pažnju, strpljivost i potrebno vrijeme za zadovoljnog pacijenta. Svaki pacijent dobit će potrebno vrijeme za razgovor, za iznošenje svojih tegoba, objašnjenje njihovog nastanka te prijedlog pretraga kao i mogućnosti terapije otkrivenih stanja.

Cjelokupna obrada unutar Ambulante za liječenje hipertenzije uključuje sljedeće usluge: kardiološki pregled, EKG, UZV srca, Holter krvnog tlaka, detaljnu laboratorijsku obradu, nutricionistički naputak o prehrani te završno mišljenje doktora specijalista.

AKCIJSKA CIJENA PAKETA: 1.780 Kn

Zbroj pojedinačnih usluga: 2.265 kn

Na sve dodatne pretrage indicirane u Ambulanti zaliječenje hipertenziju ostvaruje se popust od 20%, osim na usluge označene * i usluge koje obavljaju suradne ustanove.

RADNO VRIJEME AMBULANTE:

Četvrtak

od 16.30h do 20h

Liječnici i osoblje odjela

Prof.dr.sc. Anton Šmalcelj
dr. med., spec. internist, subspecijalist kardiologije
Prof.dr.sc. Anton Šmalcelj
prim. dr. sc. Rada Šarac
dr, med. spec. interne medicine i uže spec. kardiologije
prim. dr. sc. Rada Šarac
prim. mr. sc.  Ivan Sokol