CA 125

Što je CA 125?

Tumorski biljeg CA 125 koristi se u praćenju terapije tumora jajnika i/ili u praćenju remisije bolesti; ne preporuča se za prosijavanje (screening) u asimptomatskim stanjima ali ponekada se koristi kao pomoć u otkrivanju ranog stadija tumora jajnika. Tumorski antigen CA 125 je protein prisutan u mnogim (ali ne svima) stanicama tumora jajnika. Ovo ga čini korisnim biljegom  .  Povišene vrijednost su nekad nađene u brojnih benignih ginekoloških bolesti kao u ovarijskih cista, ovarijskih metaplazija, endometrioza, miomatoza maternice ili upala cerviksa.

Blago povišene vrijednosti ovog markera mogu se također naći u ranoj trudnoći i u mnogih benignih bolesti (npr. akutni i kronični pankreatitis, benigne gastrointestinalne bolesti, bubrežna insuficijencija, autoimune bolesti u se naći u ascitesu uslijed malignih ili benignih bolesti. Iako se najviše vrijednosti CA 125 javljaju kod žena koje boluju od karcinoma jajnika, povišene vrijednosti nađene i u malignitetima endometrija, dojke, gastrointestinalnog trakta, i brojnim drugim malignitetima.

Za ovaj test nije potrebna posebna priprema. Nije potrebno doći u jutro i na tašte.