EKG - elektrokardiogram

EKG grafički prikazuje rad srca te može pokazati razne srčane bolesti koje zahtijevaju daljnju obradu i liječenje.

Što je EKG?

EKG (elektrokardiogram) grafički prikazuje rad srca te može pokazati razne srčane bolesti koje zahtijevaju daljnju obradu i liječenje.

EKG (elektrokardiogram) bilježi električnu aktivnost vašeg srca u mirovanju. Pruža informacije o vašem otkucaju srca i ritmu te pokazuje postoji li povećanje srca zbog visokog krvnog tlaka (hipertenzija) ili dokaz o prethodnom srčanom udaru (infarkt miokarda). Međutim, to ne pokazuje imate li asimptomatske blokade u srčanim arterijama ili predviđa rizik od budućeg srčanog udara. EKG u mirovanju razlikuje se od EKG -a pod opterećenjem. Možda ćete trebati EKG test ako imate čimbenike rizika za srčane bolesti poput visokog krvnog tlaka ili simptome kao što su lupanje srca ili bol u prsima. Ili će vam možda trebati ako već imate srčanu bolest.

Kada trebate obaviti pretragu EKG (elektrokardiogram)?

Kada osjetite bolove oko srca, pritisak ili bolove u prsištu, preskakanja, lupanja i slične osjete oko srca. Pregled se radi i preventivno u sklopu sistematskog pregleda kada se jedno od ovih stanja može zabilježiti i na EKG nalazu iako ih pacijent ne osjeća. Pretraga se radi i po preporuci liječnika te u sklopu predoperativnih pregleda.

EKG se često provodi radi praćenja zdravlja ljudi kod kojih su dijagnosticirani srčani problemi, radi procjene umjetnih srčanih stimulatora srca (pacemakera) ili radi praćenja učinaka određenih lijekova na srce.

Kako izgleda  pretraga?

Snimanje EKG-a se obavlja u ležećem položaju, na prsni koš i ekstremitete se postavljaju elektrode. EKG pretraga je potpuno bezbolna i neinvazivna. Trajanje pretrage je oko 3 min.

Cijena EKG snimanja u Poliklinici Aviva iznosi 100,00 kn.

prim. mr. sc. Ivan Sokol
dr. med., FESC, spec. interne medicine, subspecijalist kardiologije
prim. mr. sc. Ivan Sokol
Prof. prim. dr. sc. Roman Urek
dr. med. FESC, liječnik specijalist internist, subspecijalist kardiolog.
Prof. prim. dr. sc. Roman Urek
Potrebno je donijeti stare EKG nalaze sa sobom ukoliko ih imate radi njihove usporedbe.