T3

Trijodtironin (T3) je jedan od dva glavna hormona što ih luči štitna žlijezda.
65.00 kn

Što je T3?

Trijodtironin (T3) je jedan od dva glavna hormona što ih luči štitna žlijezda. Kao i T4, T3 je gotovo u cijelosti u cirkulaciji vezan na proteine. Ostatak je slobodni i to je biološki aktivni oblik hormona.  Zajedno sa T4 pomaže u kontroli energetskog metabolizma. Kao i kod T4, stvaranje i izlučivanje T3 je pod kontrolom povratne sprege. Kada vrijednosti tireoidnih hormona padaju, hipotalamus luči tireotropin, koji potiče hipofizu na odpuštanje TSH. Ovaj TSH potiče štitnu žlijezdu na stvaranje/odpuštanje tireoidnih hormona. Glavni hormon štitne žlijezde je T4, koji je relativno manje aktivan i on se pretvara u jetri i drugim tkivima u T3 koji je mnogo aktivniji. Slobodni i ukupni trijodtironin (T3/fT3) koristi se za procjenu rada štitne žlijezde, prvenstveno u procjeni dijagnozi hipertireoidizma, kao i u praćenju terapije.

Najveći dio T3 i T4 u cirkulaciji je vezan na proteine, dok je manji dio slobodan (nije vezan na proteine) i taj dio je biološki aktivan. Općenito, valja izbjegavati određivanje hormona štitnjače kod hospitaliziranih bolesnika i kod bolesnika koji se oporavljaju od akutnih bolesti,  budući da hormoni štitnjače mogu biti poremećeni zbog bolesti ili stresa. U bolesti, tijelo smanjuje produkciju T3 iz T4. Općenito, u ovakvim situacijama su vrijednosti T3 i fT3 snižene.

Nisu potrebne posebne pripreme za ovaj test. Postoje lijekovi koji mogu utjecati na vrijednosti hormona štitnjače i ukoliko uzimate neku terapiju treba se savjetovati sa liječnikom prije ordiniranja ove pretrage.