Ultrazvuk (UZV) srca

UZV srca ili Ehokardiografija dvodimenzijskim i trodimenzijskim prikazom daje nam uvid u morfološke i strukturalne promjene srčanih kaviteta kod raznih bolesti srca

Što je UZV srca?

• morfološke i strukturalne promjene srčanih kaviteta kod raznih bolesti srca
  • ventrikulsku disfunkciju (sistolička, dijastolička)
  • kompenzatorne mehanizme remodeliranja srčanih struktura (hipertrofija, dilatacija)
  • pulsnim, kontinuiranim, tkivnim i kolor Dopplerom diferenciramo kako funkcionalne i morfološke abnormalnosti vavularnog aparata (stenoza, insuficijencija) tako i hemodinamske abnormalnosti remodeliranja miokarda, koje je ″rubikon” srčanog zatajenja
  • predstavlja zlatni standard ne samo u dijagnozi i prognozi, nego i terapijskom pristupu zatajenja srca

Kada trebamo UZV srca?

UZV srca preporuča se učiniti kod bolova u prsištu, nepravilnog rada srca, omaglica ili gubitka svijesti, niskog ili povišenog krvnog tlaka, zaduhe u mirovanju i kod napora, te kod abnormalnosti EKG-a i auskultatornog nalaza šuma na srcu. Nužno je ehokardiografsko praćenje već dijagnosticiranih bolesti srca – arterijske hipertenzije, ishemijske bolesti srca, kardiomiopatija bilo koje geneze, bolesti aorte i srčanih zalistaka, te prirođenih srčanih grešaka.

Kako izgleda pretraga UZV srca?

UZV srca je neinvazivna dijagnostička metoda koja se izvodi prislanjanjem ultrazvučne sonde na lijevu stranu prsnog koša, čime se dobiva vjerni prikaz anatomskih struktura srca u “real time”. UZV srca ili ehokardiografija je bazična dijagnostička metoda koja nam daje dvodimenzijski i trodimenzijski slikovni prikaz srčanih kaviteta, valvularnog aparata i osrčja. Ona nam omogućava procjenu snage istisne frakcije obje srčane komore, volumnog statusa komora i pretkomora, njihov morfološki izgled (tm. tvorbe, anomalije) kao i strukturalne promjene (hipertrofije i dilatacije stjenki, poremećaja regionalnog kontraktiliteta i abnormalnosti valvularnog aparata), te stanja i izgleda osrćja (perikarda). U okviru ultrazvčnog pregleda Eho-Doppler dijagnostika nezamjenjiva je u dijagnostici intrakavitarne procjene tlakova i funkcije aorte i valvularnog aparata srca bilo nativnih valvula – aortne, plućne, mitralne i trikuspidne valvule ili postoperativno valvularnih proteza. Ona predstavlja “zlatni standard” u dijagnozi, prognozi i terapiji srčanog zatajenja (sistolička i dijastolička disfunkcija), dilatativne kardiomiopatije bilo koje geneze, te bolesti perikarda.

Karmen Mršić
dr.med., spec. radiologije
Karmen Mršić
prim. mr. sc.  Ivan Sokol
dr. med. FESC, kardiolog
prim. mr. sc. Ivan Sokol
Nikola Bilić
dr. med, specijalist radiologije
Nikola Bilić
Potrebna je prethodna medicinska dokumetacija i EKG - nalaz.