Trijaža

Pravila ulaska u polikliniku:

Svi posjetitelji obavezno moraju proći trijažu prije ulaza u polikliniku gdje će im se izmjeriti tjelesna temperatura i uzeti epidemiološka anamneza te su dužni dezinficirati ruke sredstvom koje je dostupno na ulazu. U slučaju da je tjelesna temperatura posjetitelja 37,2 i viša neće moći ući u zdravstvenu ustanovu.
Po mjerenju tjelesne temperature posjetitelju se uzima epidemiološka anamneza koja obuhvaća sljedeća pitanja:

• Imate li ukućana koji je u samoizolaciji?
  • Jeste li boravili unutar prethodnih 14 dana u područjima zahvaćenim
    koronavirusom SARS-CoV-2?
  • Jeste li u proteklih 14 dana imali kontakt s pacijentom/ osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom, odnosno pacijentom/ osobom koja ima ili je imala COVID-19?
  • Imate li neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka,
    grlobolja, curenje nosa?

Obavezno nošenje zaštitne maske.

Potrebno je donijeti medicinsku masku koja se pravilno nosi na licu cijelo vrijeme boravka u zdravstvenoj ustanovi.

PRAVILNO NOŠENJE ZAŠTITNE MASKE

Naputak za zdravstvene ustanove namijenjen bolesnicima i osobama u pratnji

S ciljem zaštite bolesnika i sukladno strategiji prevencije mogućeg širenja virusa
COVID-19, lijepo molimo bolesnike, kao i osobe u pratnji, da poduzmu sljedeće
osobne mjere zaštite širenja zaraznih bolesti koje se prenose kapljičnim putem:

1. ako patite od simptoma (znakova) infekcije dišnog sustava kao što su kašalj, grlobolja i kratak dah te povišena tjelesna temperatura, molimo da do daljnjega odgodite (otkažete i ne dođete na dogovoreni termin) tzv. hladni program, odnosno medicinske postupke koji nisu hitni a nisu vezani uz ove navedene simptome; sa svakim bolesnikom će se naknadno dogovoriti najbolje rješenje prilagođeno individualnim potrebama i dijagnozi
  2. redovito perite ruke sapunom i vodom ili koristite dezinficijens na bazi alkohola
  3. kada kašljete i kišete prekrijte usta i nos papirnatom maramicom i poslije ju odbacite u koš za otpad te operite ruke
  4. izbjegavajte bliski kontakt s osobama koje imaju simptome infekcije dišnih putova, imaju povišenu temperaturu i kašlju
  5. koliko god je moguće smanjite vrijeme boravka u punim čekaonicama na način da pričekate svoj red vani na otvorenom.

doc. dr. sc. Krunoslav Capak, prim. dr. med.
ravnatelj
Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Izvor: https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/02/Naputak-zdr-ustanove-za-bolesnike-27-2-15h-1.pdf

Najnoviji podatci HZJZ

WHO – svjetska zdravtsvena organizacija – preporuke

Što je Coronavirus?

Coronavirus (koronavirus) je virusna bolest koja se manifestira simptomima sličnim gripi. Brzo se širi, mogu se zaraziti i ljudi i životinje. U nekim slučajevima može dovesti do težih komplikacija respiratornog sustava ili smrti.

Coronavirus – infografika Ministarstva zdravlja RH: “Što svi trebamo znati o Coronavirusu?”

Kliknite na minijaturu za uvećani prikaz: