Testiranje na SARS-CoV-2 u Poliklinici Aviva

Provjerite jeste li zaraženi koronavirusom!

Poštovani,

u Poliklinici Aviva možete obaviti testiranje na koronavirus (SARS-CoV-2) uz obveznu prethodnu najavu. Testiranje se obavlja u izdvojenoj kućici s desne strane prije prilaza glavnom ulazu Poliklinike Aviva.

Radno vrijeme za testiranje:

Obvezna prethodna najava:

PONEDJELJAK – PETAK  7h – 10h i 13h – 15h

PCR 07-10h i 13-15 h

Brzi Ag test 07-10h i 13-15 h

Brzi antigenski test – rezultati su gotovi za otprilike sat vremena.

PCR – Nalazi su gotovi sljedeći dan (ako je uzorak uzet do 10 h, ili u roku dva dana ukoliko je uzet kasnije).

Brzi test

Što je brzi antigenski test na SARS-CoV-2?

Brzi test za otkrivanje antigena SARS-CoV-2, uzročnika bolesti COVID-19, tj.  za otkrivanje specifičnih antigena SARS-CoV-2 prisutnih u ljudskom nazofarinksu.

Test antigena COVID-19 otkriva proteine ​​koronavirusa u nazofarinksu. Ovaj test utvrđuje je li pacijent trenutno zaražen COVID-19.

Brzi antigenski test može u ranoj fazi zaraze Covid-19 pokazati da je osoba zaražena i tako se može spriječiti daljnje širenje virusa osobito kod osoba koje imaju simptome COVID-a, jer je relativno jednostavan postupak i brži je od drugih pristupa – poput PCR testiranja; obično je potrebno oko 15 minuta za dobivanje rezultata.

Međutim, ipak je manje pouzdan od PCR testiranja, jer je potrebno visoko virusno opterećenje da bi test na antigen otkrio virus SARS-CoV-2 (COVID-19). Neki ljudi u ranoj ili kasnoj fazi infekcije mogu stoga dati lažni rezultat, iako to nije uobičajeno.

Kako se radi brzi test na antigen SARS-CoV-2?

Testiranje na antigen SARS-CoV-2 / COVID-19 uključuje uzimanje brisa pacijentovog nosa.

Rezultati su obično dostupni za otprilike sat vremena nakon uzimanja uzorka.

U slučaju da je test negativan, a osoba i dalje ima simptome, preporuka je napraviti PCR test kako bi se bolest potvrdila ili isključila.

PCR test

Međunarodne smjernice smatraju PCR “zlatnim standardom” za dijagnosticiranje trenutnih infekcija COVID-19 zbog njegove veće osjetljivosti i točnosti. PCR testiranje također može pouzdano otkriti COVID-19 kod ljudi koji nemaju simptome ili znakove, što je točno za oko 1/3 zaraženih ljudi.

Što je PCR test na SARS-CoV-2?

Molekularni test iz brisa nazofarinksa na prisustvo SARS-CoV 2 virusa.

PCR testovi osjetljiviji su na prisutnost virusa i daju precizne rezultate i kod osoba koje još ne pokazuju simptome bolesti jer mogu uspješno prepoznati i vrlo male količine virusa. Prisutnost virusa dokazuju pronalaskom virusne RNK molekule, zbog čega virus mogu detektirati na manjem uzorku i prije nego što se razvije infekcija. Pozitivan test znači da vjerojatno imate COVID-19. Negativan test znači da vjerojatno niste imali COVID-19 u vrijeme testiranja. Testirajte se ako imate simptome COVID-19 ili ste bili izloženi nekome tko je bio pozitivan na COVID-19.

Postupak uzimanja brisa sličan je kao kod antigenskih testova.

Ako je test (antigenski ili PCR) pozitivan, osoba mora ići u izolaciju i javiti se nadležnom epidemiologu ili obiteljskom liječniku.

Smjernice Svjetske Zdravstvene Organizacije

11 rujna 2020. Svjetska zdravstvena organizacija objavila je smjernice o detekciji antigena.

Njihova preporuka je da se brzi antigen testovi mogu koristiti za dijagnosticiranje SARS-CoV-2 infekcije, gdje RT-PCR nije dostupan ili kako bi se skratilo vrijeme do rezultata, kada je to klinički nužno. Također sugeriraju da se test može koristiti za praćenje kontakata i testiranje asimptomatskih slučajeva, ali upozoravaju na smanjenu osjetljivost. Ponovljena testiranja ili još bolje potvrdno testiranje RT-PCR negativnih, potrebno je provoditi kad god je to moguće. Jednako tako navode da se negativni antigen testovi ne mogu koristiti kao podloga za izlazak iz karantene.