Obilježavamo prvi hrvatski dan šećerne bolesti

Ove godine, 12.svibnja, obilježavamo prvi hrvatski dan šećerne bolesti. Prema posljednjim podacima (CroDiab Registar), u RH je 2021. registrirano 323.351 osoba s dijabetesom. Uz nedijagnosticirane, ukupni broj oboljelih se procjenjuje na preko 500 000, a najugroženije su osobe između 40 i 60 godina.

Neki od simptoma i znakova koji mogu upućivati na prisutnost šećerne bolesti su:

• pojačana žeđ
  • učestalo mokrenje
  • pojačana glad
  • umor
  • zamućen vid
  • usporeno zacijeljivanje rana
  • smanjenje osjeta
  • trnci u šakama i stopalima

Osobe oboljele od dijabetesa trebale bi redovito provjeravati razinu šećera u krvi, bez obzira na to osjećaju li bol ili ne. U borbi protiv šećerne bolesti iznimno je učinkovita i pravilna prehrana i fizička aktivnost, ali i stalna edukacija.

U Poliklinici Aviva pružamo sveobuhvatnu skrb za osobe oboljele od dijabetesa a naročito kroz endokrinologiju i dijabetologiju, nutricionizam i kardiologiju.

Prvi dijabetološki pregled

Kod osoba oboljelih od dijabetesa važan je redoviti odlazak na liječničke kontrole, iako se možda osjećaju dobro i nemaju tegoba. Kasne komplikacije šećerne bolesti razvijaju se tiho, i u početku bez simptoma. Upravo u ranoj fazi ih je važno otkriti, kako bi se njihov razvoj usporio ili potpuno zaustavio. Na dijabetološkom pregledu liječnik dobiva uvid u zdravstveno stanje i može znati je li potrebno prilagoditi, dodati ili promijeniti terapiju.

Programi prehrane posebnih dijetoterapija

Dijabetička prehrana je osnova liječenja svih tipova dijabetesa. Dijabetička dijeta predstavlja uravnoteženu i raznovrsnu prehranu kod koje su ograničenja vezana uz koncentrirane ugljikohidrate, životinjske masnoće, alkohol i druge namirnice koje treba izbjegavati u prehrani dijabetičara.

Baza plana prehrane za oboljele od šećerne bolesti temelji se na podjeli namirnica u šest osnovnih skupina s obzirom na energetsku i nutritivnu vrijednost. Za svaku skupinu namirnica postoji preporučeni dnevni unos. Svaka zamjena za pojedinu namirnicu ima istu količinu ugljikohidrata, masti, proteina i energije te se namirnice iz iste skupine mogu zamijeniti u obroku. Nakon uzimanja detaljne anamneze, nutricionistica provodi kompletnu antropometrijsku obradu, te oboljeloj osobi  izrađuje  detaljan individualni dijetoterapski jelovnik s izborom namirnica prilagođenih zdravstvenom stanju.

Dijabetes i kardiovaskularne bolesti

Kardiovaskularne bolesti su vodeći uzrok smrtnosti osoba sa šećernom bolesti. Srce i krvne žile su dodatno izloženi rizicima u šećernoj bolesti – razvojem žilnih komplikacija, hipertenzijom i nepogodnim utjecajem metaboličkih promjena na srce.

U poliklinici Aviva radi tim vrhunskih stručnjaka koji su svojim profesionalnim pristupom dali veliki doprinos osobama oboljelima od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti, te potrebne pretrage i preglede možete obaviti na jednom mjestu.

Zajedno možemo značajno doprinijeti očuvanju kvalitete života oboljelih i smanjenju učestalosti ove bolesti!