Novo! Nutricionističko savjetovanje i plan prehrane nakon preboljene infekcije COVID-19*

Jačanje imuniteta individualnom prehranom nakon preboljene COVID infekcije

Zdrav imunološki sustav dakle jako je važan  za  zaštitu organizma i prevenciju mnogih  bolesti. Stvaranje imuniteta je sposobnost organizma da se obrani od raznih bolesti, infekcija i zaraza. Iako svatko od nas ima određeni imunitet, netko jači, netko slabiji, važno ga je dodatno pojačati, odnosno  povremeno aktivirati, pogotovo u određenom godišnjem dobu. Teško je izdvojiti jednu ili nekoliko namirnica koje podižu naš imunitet.

Kada govorimo o pravilno prilagođenoj prehrani  posebno mjesto zauzimaju namirnice koje doprinose zdravlju našeg probavnog trakta  u kojem se proizvodi 70-80% imunoloških stanica.

Trenutna pandemija zaraze uzrokovane koronavirusom (COVID-19) je respiratorna bolest koja trenutno pogađa brojne populacije diljem svijeta i prenosi se  vrlo specifično od osobe do osobe . Svjetska zdravstvena organizacija, kao i druge krovne institucije, poput Europske agencije za sigurnost hrane, izdale su preporuke za prehranu u svrhu sprječavanja širenja zaraze, kao i u slučaju zaraze koronavirusom.

Pouzdano se zna da ne postoje dokazi koji bi ukazali na mogućnost širenja zaraze hranom. Međutim, nema uvjerljivih dokaza da određena hrana ili način prehrane mogu utjecati na imunološki sustav i time prevenirati zarazu ili izliječiti osobu zaraženu koronavirusom.

Kad generalno govorimo o koronavirusu, prema  svim statistikama najrizičnije skupine koje obolijevaju su: osobe starije dobi, bolesnici s kroničnim bolestima, pothranjene i preuhranjene osobe. Svim ovim skupinama zajednički je oslabljen imunosni sustav, loš nutritivni status organizma te veliki vitaminsko-mineralni deficiti.

Generalna preporuka je da prehrana bude zdrava i uravnotežena, bogata povrćem i voćem koji su izvor hranjivih tvari.

Važno je ostati tjelesno aktivan provodeći vježbe kod kuće, reducirati stresne situacije te dovoljno spavati (7-9 sati) , što dodatno pozitivno utječe na funkcioniranje imunološkog sustava.

Nekoliko je hranjivih tvari koje utječu na imunološki sustav, a to su: vitamin C, vitamin B6, vitamin B12, cink, vitamin A, vitamin D, željezo, folat, selen, a uz sve navedeno jako je važan  i unos omega- 3 masnih kiselina (EPA i DHA), polifenola, beta glukana i probiotika.

Svi ovi nutrijenti imaju zdravstvenu tvrdnju od Europske agencije za sigurnost hrane (EFSE) da pridonose normalnoj funkciji imunosnog sustava.

Za održavanje jakog imuniteta važan je adekvatan unos svih sastojaka hrane – makro i mikronutrijenata.

Znanstveno je dokazano da trajanje oporavka od koronavirusa  ovisi o simptomima i ozbiljnosti kliničke slike, te da kod 80 % bolesnika bolest traje 2–3 tjedna. Kod većine bolesnika već nakon prvoga tjedna temperatura se normalizira, a u drugome tjednu polako nestaju i ostale tegobe. Suprotno većini drugih virusnih infekcija, dokazano je da imunološke stanice bolesnika čak 2–3 mjeseca nakon oporavka od SARS-CoV-2 infekcije pokazuju umor i iscrpljenost, što povećava osjetljivost na druge infekcije (najčešće virusne). Znanstvenici kao i specijalisti klinički imunolozi preporučuju da je nakon normalizacije simptoma akutne SARS-CoV-2 infekcije potrebno  što prije započeti s jačanjem imunološkog odgovora primjenom prirodnih pripravaka koji imaju dokazanu efikasnost na povećanje broja i funkcije imunoloških stanica.

Iako se većina kovid pacijenata oporavi u relativno kratkome roku, dio ljudi još mjesecima osjeća kroničan umor, glavobolje, bolove u mišićima, gubitak osjeta okusa i mirisa, imaju probleme sa spavanjem, pamćenjem i koncentracijom. Vrijeme koje je potrebno da se organizam uravnoteži ponekad nije tako kratko kako bismo željeli, a između ostaloga ovisi i o našemu zdravstvenom stanju organizma prije infekcije, nutritivnom statusu, lijekovima koje uzimamo, psihofizičkim , radnoj i socijalnoj okolini.

Kako bi mišićno-koštani i neurološki sustav funkcionirao, potreban je unos dovoljne količine hranjivih sastojaka u kalorijskome, ali i kvalitativnome smislu. Svrha I cilj kvalitetne prehrane u rehabilitaciji nakon kovid infekcije je  očuvanje mišićne mase, očuvanje strukture mišićnih, koštanih i neuroloških tkiva. Potreban je unos dovoljne količine proteina, minerala i  vitamina, među ostalima vitamina B, C i D. Jako je važan  odličan sinergijski učinak više ciljanih vitamina  i minerala prilikom njihova uzimanja: vitamin D je dobar, a u kombinaciji s vitaminom C, vitaminom B i cinkom  ima još bolje i učinkovitije djelovanje. Nekad treba uzeti više preparata da bi imali zadovoljavajući učinak, rijetko jedan vitamin ili mineral može učiniti baš sve.

Personalizirana ili individualna prehrana sa ciljanom suplementacijom je ključ dobrog zdravlja i bržeg oporavka od svake bolesti , posebno  nakon preboljele COVID infekcije i  pada imuniteta našeg organizma.

Što obuhvaća usluga Nutricionističko savjetovanje i plan prehrane nakon preboljene infekcije COVID-19*?

Nutricionistička obrada obuhvaća nutricionističko savjetovanje s procjenom nutritivnog statusa organizma, medicinskom analizom sastava tijela i izradom  individualnog plana prehrane, prilagođenih svim dijetoterapijama.

Cilj ovog programa je procijeniti trenutačni nutritivni status  organizma te izraditi individualan, personaliziran plan prehrane koji će omogućiti optimalnu iskoristivost hranjivih tvari  organizma te optimalni oporavak po preboljenoj COVID infekciji.

Cijena: 1000,00 kn