Simptomi i rizici nastanka karcinoma dojki

Četvrto u nizu besplatnih predavanja koje se održavaju u Poliklinici Aviva, održao je dr. Jure Murgić, spec. radioterapije i onkologije na temu “Suvremeni pristup u dijagnostici i liječenju raka dojke”. Dr. Murgić je u ovom iznimno zanimljivom i poučnom predavanju ukazao na važnost samopregleda i preventivnih pregleda, te upozorio na moguće simptome:

• Pojava bezbolne kvržice (više od 80% bolesnica otkrije karcinom samopregledom)
  • Novonastale promjene u veličini i obliku dojke (usporedba jedne prema drugoj)
  • Novonastalo raznoliko ponašanje dojki prilikom podizanja ruke ili bolovi (koji nisu povezani s početkom mjesečnice)
  • Iznenada nastalo crvenilo jedne dojke koje ne nestaje
  • Uvlačenje kože ili izgled narančine kore
  • Promjene na koži bradavice, uvlačenje bradavice
  • Iscjedak iz bradavice – vodenasti, gnojni ili sukrvavi, jantarnožuti, svjetlocrveni i smeđecrveni
  • Svrbež i pečenje uz ekcematozne promjene na koži u okolini bradavice
  • Malaksalost nepoznatog uzroka
  • Neobjašnjive bolove u kostima

Na žalost jedna od osam žena oboli od raka dojke, a u Hrvatskoj su 2015. godine oboljele 2644 žene, a umrlo ih je 1038. Neki od rizičnih faktora za razvoj bolesti su:

• Dob (učestalost počinje rasti s dobi od 35-40 god te raste s godinama)
  • Pozitivna obiteljska anamneza –mutacija gena BRCA*1 i/ili BRCA*2
  • Starija životna dob pri prvom porođaju (iznad 30-35 godina)
  • Broj porođaja je obrnuto proporcionalan sa incidencijom raka dojke –Nerotkinje 4x veću učestalost raka dojke
  • Rana menarha i kasna menopauza
  • Egzogeni hormoni
  • Debljina – veća izloženost estrogenima
  • Ionizirajuće zračenje osobito u dobi mlađoj od 40
  • Atipična duktalna hiperplazija
  • Druge bolesti parenhima
  • Prehrana, pušenje, alkohol

Dr. Jure Murgić naglasio je i važnost multidiscplinarnog pristupa kod oboljelih od malignih bolesti te su brojni okupljeni imali priliku postaviti mu pitanja.
Hvala svima koji su se odazvali i veselimo se sljedećm predavanju!

Dr. Jure Murgić dio je tima Poliklinike Aviva i u sklopu Odjela Onkologije pacijente prima petkom popodne. Za više informacija slobodno nas kontaktirajte na. 01/4693 111 ili na email: info@poliklinika-aviva.hr