Svjetski dan šećerne bolesti obilježen 14.11.2021. – “Ako ne sada, kada?”

Svjetski dan dijabetesa je globalna kampanja podizanja svijesti koja se fokusira na dijabetes melitus i održava se 14. studenog svake godine.

Pod vodstvom Međunarodne federacije za dijabetes (IDF), svaki Svjetski dan dijabetesa fokusiran je na temu povezanu s dijabetesom; Dijabetes tipa 2 je nezarazna bolest koja se može spriječiti i liječiti, a koja se u velikom broju povećava u svijetu. Dijabetes tipa 1 se ne može spriječiti, ali se može kontrolirati injekcijama inzulina. Obrađuju se teme koje uključuju dijabetes i ljudska prava, dijabetes i stil života, dijabetes i pretilost, dijabetes u ugroženim i ranjivim skupinama te dijabetes u djece i adolescenata. Dok kampanje traju cijelu godinu, sam dan obilježava rođendan Fredericka Bantinga koji je, zajedno s Charlesom Bestom i Johnom Jamesom Rickardom Macleodom, prvi osmislio ideju koja je dovela do otkrića inzulina 1922. godine.

Tema svjetskog dana šećerne bolesti od 2021-2023. g je Dostupnost skrbi osobama sa šećernom bolešću sa sloganom “Ako ne sada, kada?”

Prema podacima CroDiab registra u Republici Hrvatskoj je evidentirano 310.212 osoba sa dijagnosticiranom šećernom bolešću, a procjenjuje se da je ukupni broj oboljelih preko 520.000.

Nažalost, svjedoci smo da su osobe sa šećernom bolešću u povećanom riziku od teških oblika COVID-19. Stoga je potrebno neprestano naglašavati važnost cijepljenja protiv COVID-19, ali i naglašavati koliko je važno, redovito odlaziti na liječničke preglede i kontrole. Izvor: dijabetes.hr