Novosti

Akupunktura u Poliklinici Aviva

Što je akupunktura?

Akupunktura je starokineska metoda liječenja kojom se uz pomoć tankih igala stimuliraju određene točke ili područja kože. Stimulacija određenih točaka aktivira prirodne mehanizme organizma te na taj način dovodi do poboljšanja općeg stanja i/ili smanjena bolova.
Akupunktura se spominje u staroj Kini već 2800 godina prije nove ere, a bazirana je na tradicionalnoj kineskoj medicini (TCM). Svjetska zdravstvena organizacija je 1979. godine priznala akupunkturu kao ravnopravnu metodu liječenja brojnih poremećaja i bolesti. Tada je i sastavljena lista bolesti za koje je akupunktura dokazano učinkovita. Medicinska akupunktura se danas službeno primjenjuje u svim razvijenim zemljama svijeta sama ili u kombinaciji s drugim metodama, najčešće za liječenje bolnih sindroma i funkcionalnih poremećaja organizma. Postoje i brojni znanstveni radovi koji potvrđuju djelovanje akupunkture.

Kako se provodi?

Medicinsku akupunkturu provodi liječnik akupunkturolog. Provodi postavljanjem iglica u specifične točke na tijelu, najčešće kroz 10 tretmana koji traju prosječno 20-30 min. Ovisno o dijagnozi i terapijskom učinku može se primjeniti različiti broj tretmana. Na mjestu uboda može se osjećati lagana nelagoda, toplina, peckanje, pulsiranje, strujanje i sl.
Odluku o terapiji donosi akupunkturolog zajedno s klijentom/bolesnikom, koristeći se pri tom već postavljenom dijagnozom na osnovu učinjenih pretraga. Radi specifičnosti pristupa, postavlja i dijagnozu prema stavovima TCM.
Biti će Vam postavljena dodatna pitanja, koja se mogu doimati nepovezanim s Vašom bolesti, i napraviti neke preglede, pa ćete možda dobiti i posebne upute za pripremu za prvi pregled kao na primjer: doći natašte – odnosno ne jesti, ne piti kavu niti obojene tekućine bar 2 h prije pregleda ili slično.
Akupunktura se ne primjenjuje ili se provodi s oprezom kod osoba koje to ne žele, koje su imale nerazjašnjene konvulzije (grčenja mišića), nerazjašnjena krvarenja. Oprez je potreban kod osoba s bolestima srčanih zalistaka, srčanim stimulatorima, sklonosti krvarenju- prirođena ili zbog uzimanja lijekova, konvulzije, psihička uznemirenost, oštećenja imunološki odgovor, trudnoća, djeca, osobe sa zloćudnim bolestima.
Zbog specifičnosti postupka svaki postupak dogovarate individualno sa svojim akupunkturologom.

Indikacije za akupunkturu

Indikacije određuje Svjetska zdravstvena organizacija, a to su: bolni sindromi različita podrijetla – bolovi u leđima, vratu, išijas, alergijske bolesti dišnih putova, rinitis, gastritis, GERB, grčevi u području probavnog sustava, kljenuti, noćno mokrenje.

Akupunkturom se može postići izrazito poboljšanje i/ili smanjenje bolova kod:

• Bolesti probavnog sustava: mučnina i povraćanje, štucavica, gastritis, čir i brojni drugi poremećaji
  • Neurološka oboljenja: migrene, neuralgija n. trigeminusa, periferna pareza n. facijalisa, vrtoglavice, pareza nakon moždanog udara, periferna neuropatija, poliomijelitis, Menierova bolest, međurebrena (interkostalna) neuralgija, postherpetična neuralgija, cervikobrahijalni sindrom, lumbosakralni sindrom (išijas), smrznuto rame, “teniski” lakat, bol lumbosakralnog područja, osteoartritis (artroza).
  • Bolesti dišnog sustava: upala nosne suznice, upala sinusa
  • Kožna oboljenja: akne
  • Bolesti uha: šum u ušima
  • Ginekološka oboljenja: bolne menstruacije