EMNG ruku i nogu

EMNG (elektromioneurografija) gornjih i donjih ekstremiteta je elektrofiziološka pretraga živaca i mišića na rukama i nogama.

Elektromioneurografija – EMNG ruku i nogu (gornjih i donjih ekstremiteta)

EMNG ruku i nogu (gornjih i donjih ekstremiteta) je elektrofiziološka pretraga kojom se analizira i ispituje električna aktivnosti mišića i provodljivost perifernog živčanog sustava na rukama i nogama. Pretraga se sastoji od više postupaka, stimulacije živaca strujom putem površinske elektrode na više regija ekstremiteta, te aplikaciju tanke, jednokratne iglene elektrode u više mišića po ekstremitetu ili trupu. Elektromioneurografija daje uvid u stanje mišića, pokazuje da li je slabost i gubitak mišićne mase posljedica bolesti živaca ili je posljedica bolesti samog mišića, te određuje visinu mjesta i vrstu oštećenja perifernih živaca. Da bi pretraga bila uspješna i za bolesnika ugodna, potrebna je dobra suradnja bolesnika i neurologa.

Kada trebamo obaviti EMNG pretragu?

Pretraga je korisna kod postojanja simptoma poput boli, utrnulosti, trnjenja, mravinjanja, žarenja, pečenja, strujanja, hladnoće, gubitka mišićne mase ili motoričke slabosti mišića. Liječnik vas može uputiti na ovu pretragu prilikom obrade raznih bolesti poput radikulopatije ( bol u vratu, križima, hernija/prolaps intervertebralnog diska), sumnje na postojanje polineuropatije ili mononeuropatije ( npr. kao posljedica šećerne bolesti, konzumiranja alkohola, nedostataka vitamina, kemoterapije, infekcije, imunološke ili nasljedne bolesti), amiotrofične lateralne skleroze, miopatije, mišićne distrofije, mijastenije gravis, polimiozitisa, nakon traumatskih oštećenja perifernih živaca, itd.

Marija Ivica, dr. med.
specijalist neurologije, subspecijalist neuromuskularnih bolesti
Marija Ivica, dr. med.
mr. sc. Maja Kovačiček
dr. med. specijalist neurologije
mr. sc. Maja Kovačiček
Molimo ponesite dosadašnju medicinsku dokumentaciju.