EMNG mišića lica

EMNG mišića lica je elektrofiziološka pretraga kojom se analizira i ispituje električna aktivnosti mišića i provodljivost perifernog živčanog sustava u području lica. Pretraga se sastoji od više postupaka, stimulacije živaca strujom putem površinske elektrode na licu, te aplikaciju tanke, jednokratne iglene elektrode u više mišića lica. Elektromioneurografija daje uvid u stanje mišića, pokazuje da li je slabost i gubitak mišićne mase posljedica bolesti živaca ili je posljedica bolesti samog mišića, te određuje visinu mjesta i vrstu oštećenja perifernih živaca. Da bi pretraga bila uspješna i za bolesnika ugodna, potrebna je dobra suradnja bolesnika i neurologa.

Kada trebamo obaviti EMNG pretragu? Pretraga je korisna kod postojanja simptoma poput boli, utrnulosti, trnjenja, mravinjanja, žarenja, pečenja, strujanja, hladnoće, gubitka mišićne mase ili motoričke slabosti mišića lica. Liječnik vas može uputiti na ovu pretragu prilikom obrade pareze mišića lica (faciopareze), sumnje na oštećenje živaca lica, preoperativne procijene funkcije živaca, kao i praćenja tijeka oporavka.

Marija Ivica, dr. med.
specijalist neurologije, subspecijalist neuromuskularnih bolesti
Marija Ivica, dr. med.
mr. sc. Maja Kovačiček
dr. med. specijalist neurologije
mr. sc. Maja Kovačiček
Molimo ponesite dosadašnju medicinsku dokumentaciju.