Evaluacija Post-COVID sindroma

EVALUACIJA POST-COVID SINDROMA

Ne osjećate se dobro nakon preboljenog Covid-19? Dođite u Polikliniku Aviva provjeriti jesu li Vaše tegobe povezane s Post-COVID sindromom.

Što je Post-COVID sindrom?

Stanje nakon COVID-19 javlja se u osoba s poviješću vjerojatne ili potvrđene infekcije SARS-CoV-2, obično 3 mjeseca od početka COVID-19 sa simptomima koji traju najmanje 2 mjeseca i ne mogu se objasniti alternativnom dijagnozom.

Različite studije pokazuju da do 10-15% svih pacijenata s COVID-19 može imati trajnu simptomatologiju tjednima ili čak mjesecima nakon izvorne infekcije. (Izvor: www.cdc.gov/coronavirus/, www.mayoclinic.org/coronavirus/).

Većina ljudi koji su oboljeli od korona virusa (COVID-19) potpuno se oporavlja u roku od nekoliko tjedana. Ali neki ljudi – čak i oni koji su imali blage verzije bolesti – nastavljaju osjećati simptome nakon početnog oporavka.

Možda će vaši simptomi trajati tjednima ili mjesecima, pogotovo ako ste imali teži oblik bolesti i bili bolnički liječeni. Ukoliko simptomi traju između 4 i 12 tjedana nakon početne infekcije, govorimo o produljenom simptomatskom COVID-19, dok post-COVID sindrom definiramo kao simptome koji su prisutni i nakon 12 tjedana, a ne mogu biti objašnjeni  nekim drugim stanjem ili bolesti. (Izvor: www.plivazdravlje.hr)

Starije osobe i osobe s mnogim ozbiljnim zdravstvenim stanjima najvjerojatnije će imati dugotrajne simptome COVID-19, ali čak i mladi, inače zdravi ljudi mogu se osjećati loše tjednima do mjesecima nakon infekcije.

Uobičajeni znakovi i simptomi koji se zadržavaju tijekom vremena uključuju:

• Umor
  • Kratkoća daha ili otežano disanje
  • Kašalj
  • Bol u zglobovima
  • Bol u prsima
  • Problemi s pamćenjem, koncentracijom ili spavanjem
  • Bol u mišićima ili glavobolja
  • Ubrzani ili snažni otkucaji srca
  • Gubitak mirisa ili okusa
  • Depresija ili anksioznost
  • Groznica
  • Vrtoglavica kada stojite
  • Pogoršanje simptoma nakon fizičkih ili mentalnih aktivnosti
  • Gubitak kose

Kada je potrebno obaviti evaluaciju post-COVID sindroma?

Duljina vremena potrebnog za oporavak od COVID-19 ovisi od osobe do osobe, a često je povezano i s težinom akutne faze bolesti COVID-19. Što su simptomi teži i ozbiljniji, potrebno je više vremena za vraćanje u tzv. normalnu rutinu.

No, ako se vaši simptomi ne smanjuju u tjednima oporavka, ako su prisutni i nakon 6 do 8 tjedana od završetka akutne faze bolesti, ako se pogoršavaju, ili su novonastali, svakako je potrebno obaviti liječnički pregled.

Obratite nam se s povjerenjem, naš Post-COVID stručni tim napraviti će evaluaciju Post-COVID sindroma te Vas prema trenutnom stanju i potrebi uputiti na daljnje specijalističke preglede ili terapije, u sklopu Post-COVID ambulante Poliklinike Aviva.

Evaluacija uključuje klinički Post-COVID pregled i razgovor, opsežnu laboratorijsku obradu, EKG i pulsnu oksimetriju te ukoliko je potrebno, liječnik specijalist će vas uputiti na daljnji pregled i obradu.

Cijena: 1400,00 kn

Informacije i narudžbe:

• 01/4693-111
  • info@poliklinika-aviva.hr
Prof. dr. sc. Sven Kurbel,
dr. med., specijalist interne medicine, uži specijalist internističke onkologije
Prof. dr. sc. Sven Kurbel,
mr. sc. Alemka Žic
dr. med., spec. infektologije
mr. sc. Alemka Žic
Pri naručivanju ćete dobiti upute o pripremi. Za laboratorijske pretrage potrebno je biti natašte.