Gastroskopija

Gastroskopija je dijagnostička pretraga koja pomoću endoskopa i hladnog svijetla omogućuje pregled unurašnjosti jednjaka, želuca i dijela dvanaesterca, uzimanje uzorka sluznice za dodatne patohistološke analize i terapijske svrhe.

Što je gastroskopija?

Gastroskopija je dijagnostička pretraga koja pomoću endoskopa i hladnog svijetla omogućuje pregled unutrašnjosti jednjaka, želuca i dijela dvanaesterca, uzimanje uzorka sluznice za dodatne patohistološke analize i terapijske svrhe. Ukoliko se gastroskopijom ne uspije utvrditi uzrok simptoma ili pregled ne odgovori na sve postavljene sumnje liječnika koji vas je uputio može se tražiti dodatna dijagnostička obrada.

Kada je potrebno obaviti gastroskopiju?

Ukoliko imate tegobe kao što su probavne smetnje, bolovi u gornjem trbuhu, otežano gutanje, gubitak tjelesne težine, povraćanje i krvarenje i sl. Pretraga se obavlja i po preporuci liječnika specijaliste nakon što utvrdi da ju je nužno obaviti radi postavljanja dijagnoze.

Kako izgleda gastroskopija?

Nakon špricanja lokalnog anestetika u grlo i postavljanja bolesnika u ležeći položaj na lijevom boku pristupa se pregledu uvlačenjem endoskopa kroz usnu šupljinu u jednjak i dalje dok bolesnik normalno diše na usta i nos, a sekreti se slijevaju u zato pripremljenu posudu. Ukoliko liječnik procijeni da je potrebno, moguće su dodatne pretrage ili uzimanja uzoraka tijekom same pretrage; uzimanje uzorka za PHD analizu* i/ili  brzi urea test – PRONTO DRY test za dokazivanje prisustva bakterije Helicobacter Pylori ili PHD + dokaz bakterije H. pylori*, a te pretrage se dodatno naplaćuju uz gastroskopiju.

Tihomir Bradić
dr. med., specijalist interne medicine, subspecijalist gastroenterologije
Tihomir Bradić
prim. dr. sc. Vedran Tomašić