Ginekološki pregled

Ginekološki pregled se preporuča uraditi jedanput godišnje unutar redovne kontrole radi pravovremene dijagnoze ginekoloških bolesti.

Ginekološki pregled

Budući da su maligne bolesti ženskih reproduktivnih organa sve prisutnije u suvremenom svijetu neophodno je jednom godišenje obaviti preventivni ginekološki pregled. Spolno prenosive bolesti u mlađim dobnim skupinama, česti menstrualni i hormonalni poremećaji, te drugi patološki procesi upućuju na neophodnost redovitog ginekološkog pregleda. O prevenciji bolesti i čuvanju zdravlja žena u Poliklinici Aviva brine tim specijalista ginekologije i opstetricije.  Naši liječnici već desetljećima vode brigu o ženskom zdravlju i koji će pomoći u preciznoj dijagnostici, te uspostavi pravovremenog liječenja.

Što je ginekološki pregled?

Ginekološki pregled je klinički pregled specijaliste ginekologa. Nužno ga je izvesti najmanje jednom godišnje, nakon čega se savjetuju kontrolni pregledi ginekologa. Ginekološki pregled u Poliklinici Aviva započinje razgovorom s pacijentom u kojem će ginekolog pokušati ustanoviti sve nedoumice s kojima se pacijentica susreće, ostavljajući dovoljno vremena za odgovore i komentare. Pregled uz adekvatnu pripremu ne traje dugo i bezbolan je. Uključuje inspekciju vanjskog spolovila, pregled u spekulima rodnice i grlića maternice, te palpacijski pregled maternice i područja jajnika. Cilj ginekološkog pregleda je provjeriti stanje maternice, detektirati infekcije i upalne procese, te uz stručnu pomoć liječnika kontrolirati stanje do oporavka.

ginekološki pregled

Kada trebamo obaviti pregled?

Prvi ginekološki pregled potrebno je obaviti u dobi od 18 godina, a u slučaju spolne aktivnosti ili tegoba preporučuje se i ranije. Redovni ginekološki pregled potrebno je obaviti jedanput godišnje radi pravovremene dijagnoze ginekoloških bolesti. U slučaju postojanja smetnji poput bolova, svrbeža, nepravilnih krvarenja ili iscjetka, pregled je potrebno uraditi odmah da bi se na vrijeme uočili patološki poremećaji i provela adekvatna terapija.

Što sve uključuje ginekološki pregled?

Cilj ginekološkog pregleda je provjeriti stanje maternice, detektirati infekcije i upalne procese. Uz pregled potrebno je jednom godišnje obaviti dodatna testiranja kao što su PAPA test i UZV transvaginalnom sondom. PAPA test je citološka analiza (analiza stanica) obriska grlića maternice. Pomoću PAPA testa moguće je otkriti infekcije unutar maternice, te rak grlića maternice kao i njegove predstadije. Nakon PAPA testa, ako za time ima potrebe, radi se UZV pregled kojim se promatraju veličina, izgled i moguće promjene na jajnicima i maternici.

Posjetite i naš Centar za Zdravlje žene.

Lada Šumilin
dr. med. specijalistica ginekologije i opstetricije
Lada Šumilin
dr. sc. Tomislav Miletić
dr.med. znanstveni suradnik, specijalist ginekologije i opstetricije
dr. sc. Tomislav Miletić

Ponijeti dosadašnju dokumentaciju ukoliko je imate. Prije pregleda ginekologa potrebno je isprazniti mokraćni mjehur. Nije poželjeno prije pregleda prati se sa agresivnim sredstvima za pranje i 48 sati prije pregleda koristiti vaginalnu terapiju.