Pregled endokrinologa

Pregled endokrinologa treba obaviti kad osjetimo neki od ovih simptoma: umor, malaksalost, debljanje, mršavljenje, žeđanje, nepodnošenje topline ili hladnoće, poremećaji srčanog ritma, spolni poremećaji itd.

Kako izgleda pregled endokrinologa?

Pregled endokrinologa započinje uzimanjem  anamneze, odnosno razgovorom sa pacijentom.  Endokrinologija je grana medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti žlijezda s unutrašnjim izlučivanjem i poremećajima metabolizma. Neke od endokrinoloških boelsti poput dijabetesa, boolesti štitnjače i osteoporoze su vrlo česte u općoj populaciji, dok su bolesti nadburežne žlijezde i hipofize relativno rijetke.

Kako je simptomatologija veoma raznolika za postavljanje dijagnoze neophodan je opsežan razgovor s pacijentom uz cjelokupni pregled:

• mjerenje pulsa i krvnog tlaka u ležećem i stojećem položaju,
  • uvid u dosadašnju medicinsku dokumentaciju,
  • planiranje dodatnih pretraga (određivanje hormona, biokemijske analize, ultrazvučne pretraga, citološke punkcije, MR, CT itd.),
  • na osnovu svega navedenog postavljanje dijagnoze i planirano liječenje.

Kada trebamo obaviti pregled?

Na pregled je potrebno donijeti svu prethodnu medicinsku dokumentaciju ukoliko je imate.

prim. Vesna Goldoni
dr. med. spec.interne medicie i uže specijalnosti endokrinologije i dijabetologije
prim. Vesna Goldoni
Preporuča se donjeti predhodnu medicinsku dokumentaciju uz popis lijekova koji  eventualno uzimate.