Pregled hematologa

PREGLED HEMATOLOGA I HEMATOLOGIJA

Hematologija je grana interne medicine koja se specijalizira za istraživanje, dijagnosticiranje, liječenje i sprječavanje benignih i malignih bolesti krvotvornog sustava te potemećaja zgrušavanja. U najčešće benigne bolesti ubrajaju se anemije (slabokrvnost), a u maligne limfomi, mijelom i leukemije. U poremećaje zgrušavanja ubrajamo trombocitopenju, trombofilije (pojačana sklonost zgrušavanju krvi) i hemofilije (smanjena sposobnost zgrušavanja krvi, odnosno sklonost krvarenju).

Hematolog je liječnik koji se specijalizirao za istraživanje, dijagnosticiranje, liječenje i sprječavanje benignih i malignih bolesti krvotvornog sustava i poremećaje zgrušavanja.

PREGLED HEMATOLOGA uključuje uzimanje anamneze (razgovor sa pacijentom), fizikalni pregled, slušanje rada srca i pluća (auskultacija), savjet i preporuke za daljnje liječenje, a u slučaju potrebe prijedlog dodatnih pretraga kao što su biokemijska i imunokemijska obrada i dr., kako bi se mogla razjasniti priroda i uzrok eventualnog hematološkog poremećaja.

KADA JE POTREBNO OBRATITI SE LIJEČNIKU HEMATOLOGU?

Internistu hematologa je potrebno posjetiti ukoliko postoji:

• osjećaj umora i malaksalosti, krvarenje, spontani nastanak modrica  i sl.
  • uvećani limfni čvorovi
  • glavobolju ili nastanak pletore
  • groznica, povišenu tjelesnu temperaturu uz česte ponavljane infekcije
  • potreba za obradom i/ili praćenjem nakon tromboembolijskih incidenata
  • potreba savjetovanja o antikoagulantnoj terapiji

Potrebno je ponijeti prethodnu medicinsku dokumentaciju (ukoliko je imate) te laboratorijske analize.

Prim. dr. sc. Mirta Mikulić
dr. med., specijalist interne medicine, uža specijalnost iz hematologije
Prim. dr. sc. Mirta Mikulić
Ponijeti ev. prethodnu medicinsku dokumentaciju i nalaze laboratorijskih pretraga.