Pregled Pulmologa

Pregled pulmologa obuhvaća klinički pregled u svezi cjelokupnog dišnog sustava od mjesta udisanja i izdisanja zraka kroz nos, usnu šupljinu, dušnik, bronhe, sve do najsitnijih bronhiola i plućnih mjehurića gdje se vrši izmjena plinova kroz plućnu cirkulaciju.

Što je specijalistički pregled pulmologa?

Pregled pulmologa obuhvaća klinički pregled u svezi cjelokupnog dišnog sustava od mjesta udisanja i izdisanja zraka kroz nos, usnu šupljinu, dušnik, bronhije, sve do najsitnijih bronhiola i plućnih mjehurića gdje se vrši izmjena plinova kroz plućnu cirkulaciju. U pregled su uključeni dodatno po potrebi svi organi koji se nalaze u prsnom košu kao što je plućna maramica (porebrica), međuprsje između pluća te koštane i neuromuskularne strukture prsnog koša.

Kako izgleda pregled pulmologa?

Kompletni pregled pulmologa sadrži razgovor s pacijentom o aktualnim simptomima i dosadašnjim bolestima, fizikalni pregled pacijenta, te prije svega auskultaciju plućnog zvuka stetoskopom. Pregled se po potrebi proširuje i na ostale organe koji bi mogli imati utjecaja na poremećaje u dišnom sustavu (kardiovaskularni sustav, koža, regionalni limfni čvorovi i dr.). Najčešće se dijagnostički obrađuju infektivni procesi dišnog sustava, alergijske bolesti u vidu rinitisa i astme, kronični bronhitisi, kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB), tumori dišnog sustava, autoimune bolesti dišnog sustava i dr. Ovisno o rezultatima iz anamneze i nalazu fizikalnog pregleda pacijent se upućuje na dodatnu dijagnostičku obradu spirometrijskog mjerenja, kožne prick testove na inhalacijske i nutritivne alergen i analize na specifična IgE protutijela u krvi, te druge rutinske i specifične laboratorijske analize kao i dodatnu rendgenološku obradu. Po završenoj obradi i kompletiranju rezultata, pacijentu se izdaje mišljenje s preporukama za liječenje koje može uključivati i specifičnu imunoterapiju sublingvalno ili supkutano.

prof. dr. sc. Tatjana Peroš Golubčić
dr.med. spec. pneumoftiziologije i uže spec. pulmologije
prof. dr. sc. Tatjana Peroš Golubčić
prim.  Zdenko Tuđman
dr. med.liječnik specijalist interne medicine - pulmolog
prim. Zdenko Tuđman
Nije potrebna posebna priprema, molimo ponesite prijašnje nalaze ukoliko ih imate.