Pregled urologa

Što je pregled urologa ?

Urološki pregled je pregled specijaliste urologa sastoji se od uvida u anamnestičke podatke :

• Preboljele bolesti, raniji operativni zahvati, lijekovi koje pacijent uzima.
  • Simptomi povezani s urološkim bolestima i smetnjama mokrenja (šećerna bolest, kardijalne bolesti), noćno mokrenje,
  • Fizikalni pregled sastoji se od palpacije abdomena, bubrežnih loža, ingvinalnih kanala, pregleda spolovila, testis i prostate digitorektalnim pregledom. Inspekcije pacijenta  (na pr. edemi donjih ekstremiteta).

Kada je potrebno obaviti pregled urologa?

• Svaki muškarac trebao bi učiniti urološki pregled, pregled prostate s 50 godina (otkrivanje karcinoma prostate) s 45 godina osobe koje imaju obiteljsku anamnezu karcinoma, PSA i digitorektalni pregled.
  • Sve žene i muškarci koje primjete krv u mokraći bez simptoma trebju se odmah javiti urologu zbog otkrivanja uzroka krvarenja (tumor urotrakta)
  • Svaki muškarac koji je napipao na testisima novotvorevinu, kvržicu posebno mlađih dobnih skupina.
  • Sve trudnice  koje se u dječjoj dobi operirane zbog urogenitalnih anaomalija  (vezikoureteralni refluks, hidronefroza ..) ili su iste dijagnosticirane, trebao bi ih pratiti i urolog za vrijeme trudnoće.
prim. dr. sc. Jordan Dimanovski
dr. med. spec. urologije
prim. dr. sc. Jordan Dimanovski
prof. dr. sc. Ognjen Kraus
dr. med. liječnik spec. urolog
prof. dr. sc. Ognjen Kraus
Posebna priprema nije potrebna.  Preporuča se na pregled doći s krvnim nalazima KKS, SE, jetrene, probe, urea, kreatinin, urati, elektroliti, GUK, kompletan urin, urinokulturu (ako nalaz urina sadrži leukocituriju) i kod upalnih simptoma (opetovane uroinfekcije u žena) PSA kod svake muške osobe starije od 45 godina.