Pregled urologa

Što je pregled urologa ?

Urološki pregled je pregled specijaliste urologa sastoji se od uvida u anamnestičke podatke :

• Preboljele bolesti, raniji operativni zahvati, lijekovi koje pacijent uzima.
  • Simptomi povezani s urološkim bolestima i smetnjama mokrenja (šećerna bolest, kardijalne bolesti), noćno mokrenje,
  • Fizikalni pregled sastoji se od palpacije abdomena, bubrežnih loža, ingvinalnih kanala, pregleda spolovila, testis i prostate digitorektalnim pregledom. Inspekcije pacijenta  (na pr. edemi donjih ekstremiteta).

Kada je potrebno obaviti pregled urologa?

• Svaki muškarac trebao bi učiniti urološki pregled, pregled prostate s 50 godina (otkrivanje karcinoma prostate) s 45 godina osobe koje imaju obiteljsku anamnezu karcinoma, PSA i digitorektalni pregled.
  • Sve žene i muškarci koje primjete krv u mokraći bez simptoma trebju se odmah javiti urologu zbog otkrivanja uzroka krvarenja (tumor urotrakta)
  • Svaki muškarac koji je napipao na testisima novotvorevinu, kvržicu posebno mlađih dobnih skupina.
  • Sve trudnice  koje se u dječjoj dobi operirane zbog urogenitalnih anaomalija  (vezikoureteralni refluks, hidronefroza ..) ili su iste dijagnosticirane, trebao bi ih pratiti i urolog za vrijeme trudnoće.
Posebna priprema nije potrebna.  Preporuča se na pregled doći s krvnim nalazima KKS, SE, jetrene, probe, urea, kreatinin, urati, elektroliti, GUK, kompletan urin, urinokulturu (ako nalaz urina sadrži leukocituriju) i kod upalnih simptoma (opetovane uroinfekcije u žena) PSA kod svake muške osobe starije od 45 godina.