O UZV-u štitnjače

Zašto trebamo obaviti UZV štitnjače?

Bolesti štitnjače su vrlo česte, ali rijetko kada opasne; na žalost, nema načina da se unaprijed pogodi njihov tijek i opseg te je stoga neophodno žlijezdu redovito kontrolirati, osobito u osoba u čijoj su široj obitelji već poznati slučajevi bolesti štitnjače. UZV štitnjače služi za provjeru izgleda, veličine te promjene strukture štitnjače. Moguće su promjene i funkcije i veličine te izgleda, koje mogu, ali i ne moraju biti povezane.

Izgled, veličina te promjene strukture štitnjače danas se provjeravaju ultrazvučnim pregledom, tzv. ultrasonografijom. U slučaju uklanjanja čitave štitnjače, što je obavezno kod karcinoma, sumnja na prisutnost eventualnih metastaza postavlja se mjerenjem tireoglobulina, jedne od bjelančevina-indikatora. Ako se ustanovi prisutnost čvorova, u slučaju potrebe se mikroskopske stanične osobine takve tvorbe mogu provjeriti citopunkcijom pod kontrolom UZV štitnjače, kada su uzorkovanju dostupni već i čvorići promjera od 5 mm. Tankom se iglom usisavaju stanice iz tkiva te se njihove karakteristike procjenjuju mikroskopom. Liječenje je za neke bolesti nepotrebno, za neka je stvar izbora, a za neke obavezno jer se u protivnom ugrožava život.

U ambulanti za štitnjaču se određuju neophodne pretrage, procjenjuje njihov rezultat, određuje, provodi i nadzire liječenje. U slučaju potrebe za procjenom moguće potrebe za operacijom u Poliklinici Aviva se može provesti i otorinolaringološka konzultacija jer se ta specijalnost bavi kirurgijom štitnjače. U rijetkim slučajevima kada su neophodni ispitivanje i liječenje iz domene nuklearne medicine, kao i operacija, pacijentu se ukazuje na kliničke centre gdje se to može obaviti.

Mogući simptomi poremećenog rada štitne žlijezde:

• kronični umor i iscrpljenost te pospanost,
  • ubrzan rad i lupanje srca,
  • nesanica,
  • povišeni krvni tlak,
  • pretjerano znojenje i slabo podnošenje vrućine ili stalni osjećaj hladnoće,
  • poremećaji menstrualnog ciklusa,
  • psihomotorna usporenost – nesposobnost koncentracije i zaboravljivost,
  • problemi s kosom i noktima.

Liječnici

Naručite se na pregled u nekoliko klikova

• Prikažite cijenu i odaberite jednu ili više usluga
  • Odaberite željeni termin pregleda