Alergije – dijagnoza i terapije

U Hrvatskoj procjenjuje se da od alergije boluje i do 10% stanovništva, a broj oboljele djece u stalnom je porastu. Uz dominantnu važnost genetske predispozicije, na porast broja dijagnosticirane alergije, od velike je važnosti i zagađenje okoliša te povećanje koncentracije i broja mogućih alergenih supstanci, koji su pokretači pojave simptoma alergijskih bolesti.

Alergijska senzibilizacija može početi još u periodu trudnoće pa gotovo nema donje granice za termin početka simptoma. Prva pojava simptoma može se javiti u najranijem djetinjstvu, ali i sve do kasnijih životnih perioda a naročito su važni životni periodi s pojačanim stresnim periodima, pojačana ekspozicija većim koncentracijama alergena kao i naravno stupanj zagađenja okoliša te negativnosti moderne prehrambene industrije. U nazočnosti alergije na inhalacijske alergene simptomi se uglavnom javljaju u području gornjih i donjih dišnih puteva, uključujući i paranazalne sinuse, očiju te rjeđe na koži, dok se alergija na nutritivne alergene može manifestirati raznolikim simptomima probavnog sustava pa i na drugim sustavima.
U svrhu što efikasnije simptomatske terapije a naročito postizanja boljeg efekta imunoterapije (hiposenzibilizacije) koja u većini slučajeva vodi do izlječenja ili sprječavanja pojave dodatnih težih simptoma (npr. pojave astmatskih simptoma uz simptome rinitisa), od presudne je važnosti što preciznija detekcija uzročnih alergena.
Sezona pojave peludi u zraku je počela.
S pojavom peludi i sve jače izraženi simptomi od strane očiju, nosa, kože, ali i astmatične smetnje. Moguće je učiniti nešto preventivno, smanjiti simptome ali i trajno izliječiti! Alergijske bolesti dišnog sustava su u porastu. Nema sumnje da je to uzrokovano pojačanim reakcijama preosjetljivosti na povećane koncentracije alergena kao i zagađenju okoliša kao pokretaču senzibilizacije. Očekuje nas još jedna sezona s ekstenzivnom polinacijom peludi stabala, trava i korova, a naročito korova ambrozije.
Simptomi alergije mogu biti izraženi samo od strane gornjih dišnih puteva, kože i očiju ali isto tako veoma neugodnim gušenjem uz simptome astme.
Učinite ono što je najbolje, a to je precizna dijagnoza uzročnih alergena i prema potvrđenim uzročnim alergenima primjena terapija. Korisno je dijagnozu postaviti već u periodu prije pojave simptoma i na temelju dijagnostičkih rezultata započeti terapiju. Analiza na potencijalne uzročne alergene moguća je u krvnom uzorku i dok ste pod terapijom antialergijskih lijekova.
Precizna dijagnoza može se potvrditi na temelju kožnih testova te naročito određivanjem specifičnih antititijela u krvi, uz preglede renomiranih stručnjaka alergo-pulmologa.
bez-alergije-1