Laringofaringealni refluks – tihi refluks

LPR se obično javlja periodično, kasna jesen i rano proljeće. Liječenje takvog stanja potrebno je radi pogoršanja stanja, te sve narušene kvalitete života, posebno konzumacije hrane.

Simptomi laringofaringealni refluksa (LPR):

• promuklost
  • kašalj
  • nelagoda (knedla) u grlu
  • stezanje prilikom gutanja
  • bol s jedne strane vrata
  • postnazalni sljev
  • obloženost jezika
  • pečenje jezika
  • bol u gornjem djelu prsišta

vezani su uz stanje povrata želučane kiseline – laringofaringealnog refluksa. Često se javlja sekret u grlu koji je teško iskašljati, a može biti povezan uz konzumaciju masne hrane, mliječnih proizvoda te gaziranih pića i citrusa!

Laringofaringealni refluks/LPR/ je sličan drugom tipu stanja – gastroezofagealnom refluksu/GERB/, koji izaziva povrat kiseline želuca prema gore u jednjak. Važno je naglasiti da se simptomi LPR-a razlikuju od GERB-a.

S LPR-om ne morate imati klasične simptome koji se inače javljaju kod GERB-a, kao osjećaj pečenja u donjem prsištu, te se često teže dijagnosticira i naziva “tihi refluks”. Uzroci LPR-a može biti nedostatak funkcije sfinktera jednjaka koji inače zadržava sadržaj želuca da ne odlazi prema gore u grkljan, usnu šupljinu, pa sve do sinusa. Drugi uzroci su stres, konzumacija već spomenute vrste hrane i pića i kasni večernji obroci.

Obično se javlja periodično, kasna jesen i rano proljeće. Liječenje takvog stanja potrebno je radi pogoršanja stanja, te sve narušene kvalitete života, posebno konzumacije hrane.

Dođite u Polikliniku Aviva, provjerite da li i Vi patite od LPR-a!