Movember – Mjesec muškog zdravlja

Svake godine tijekom mjeseca studenog milijuni muškaraca širom svijeta puštaju brkove, a sve u svrhu podizanja svijesti i edukacije o raku prostate, ali i drugim muškim bolestima poput raka testisa. Od raka prostate godišnje u Hrvatskoj oboli 1800, a umre 800 muškaraca, te je on ujedno i najrašireniji oblik tumora u muškaraca.

Cilj mjeseca muškog zdravlja “Movember” je upozoriti na važnost prevencije zloćudnih bolesti kod muškaraca.

Poliklinika Aviva potiče muškarce da se ohrabre i odbace strah od pregleda te shvate važnost pravovremenog reagiranja na pojavu smetnji ili sumnjivih simptoma. Važno je obaviti pregled barem jednom godišnje te se usmjeriti na prevenciju i očuvanje svoga zdravlja.

Vrhunski stručnjaci obavit će pregled koji uključuje anamnezu, odnosno povijest bolesti te će sa pacijentom razgovarati o tegobama i simptomima, a nakon razgovora obavit će i klinički pregled.

Pregled urologa

Muškarci koji primjete krv u mokraći bez simptoma trebju se odmah javiti urologu zbog otkrivanja uzroka krvarenja (tumor urotrakta). Isto je potrebno učiniti i ukoliko se napipa kvržica na testisima.

Urološki pregled sastoji se od uvida u anamnestičke podatke :

• Preboljele bolesti, raniji operativni zahvati, lijekovi koje pacijent uzima.
  • Simptomi povezani s urološkim bolestima i smetnjama mokrenja (šećerna bolest, kardijalne bolesti), noćno mokrenje,
  • Fizikalni pregled sastoji se od palpacije abdomena, bubrežnih loža, ingvinalnih kanala, pregleda spolovila, testis i prostate digitorektalnim pregledom. Inspekcije pacijenta  (na pr. edemi donjih ekstremiteta).

Ultrazvukom se dobiva slika kojom se jasno uočava veličina, struktura građe prostate (ujednačenost ili neujednačenost), postojanje čvora ili ciste, kalcifikata ili drugih abnormalnosti strukture i građe prostate. Pretraga uključuje i prikaz prostate te određivanje njezinih dimenzija odnosno volumena.

PSA – Tumorski marker prostate

Također, po potrebi možete napraviti i PSA – tumorski marker prostate. Njegova vrijednost utvrđuje se analizom krvi. Primarno se koristi za ranu detekciju karcinoma prostate. PSA se također povisuje s dobi muškarca, neovisno o bolestima, ali je važno napomenuti da povećanje PSA može i ne mora ukazivati na postojanje rizika za rak prostate. Određivanje PSA preporuča se jednom godišnje kod muškaraca iznad 50 godina.

Ne odgađajte više, obratite nam se s povjerenjem i naručite se na pregled.

info@poliklinika-aviva.hr