Post kao način detoksikacije organizma

Ubrzani tempo života, prisutnost toksina oko nas koje možemo pronaći u hrani i zraku utječe na opće stanje našeg organizma. Činjenica je kako bi povremeno trebali očistiti naš organizam od toksina.

Detoksikacija

Ubrzani tempo života, prisutnost toksina oko nas koje možemo pronaći u hrani i zraku utječe na opće stanje našeg organizma. Činjenica je kako bi povremeno trebali očistiti naš organizam od toksina. Općenito, detoksikacijska dijeta je kratkotrajna dijeta koja:
  • minimalizira količinu unosa štetnih tvari- kemikalija
  • potiče hranu bogatu vitaminima, nutrijentima i antioksidansima, a koju tijelo treba za detoksikaciju
  • sadrži namirnice i tekućinu, poput vlakana i vode, koji izvlače i eliminiraju otrove povećavajući frekvenciju probave i uriniranja

Post kao način detoksikacije organizma Jedna od tradicionalnih metoda čišćenja organizma (ili detoksa), koja se upražnjava u skoro svim kulturama na svijetu je post. Vrsta posta može se razlikovati, ovisno o tradicijama, tako da post u nekim religijama i kulturama zahtjeva odricanje od mesa i drugih proizvoda životinjskog porijekla, cjelodnevno gladovanje ili suzdržavanje od određene vrste hrane određene dane u tjednu ili tokom godine. Tijekom posta ne treba jesti nikakvu industrijsku ili brzu hranu, a nikotin, kofein i alkohol treba u potpunosti zaboraviti. Naravno, treba imati na umu da je za pravilnu eliminaciju toksina iz organizma potrebno piti dovoljno vode (preporuke nutricionista su 8-10 čaša na dan) i imati na umu da što manje toksina unosimo u organizam. Uklanjanje otrova iz organizma, što je temeljno značenje pojma detoksikacija, može se provesti na različite načine, a svatko će odabrati prema vlastitim ciljevima i mogućnostima. Najčešće koristimo nekoliko metoda posta: post vodom, sokovima, kašama od svježeg voća i povrća,dijeta sa sirovom hranom i eliminacijska dijeta.

Post vodom – Najjednostavniji, ali i najintenzivniji način detoksikacije. Tijekom posta uzima se samo voda, i to po mogućnosti izvorska. Potrebno je piti najmanje 2 litre vode dnevno. Trajanje posta ovisi o općem stanju pojedinca. Ovakva detoksikacija je najbrža, ali i potencijalno najopasnija. Ubrzano izlučivanje nakupljenih toksina može prouzročiti razne tegobe, jer brzo dolazi do iscrpljenosti i nemogućnosti obavljanja svakodnevnih aktivnosti. Stoga se ovaj post preporuča samo kratko vrijeme.

Post sokovima – Tijekom ovoga posta dopušteni su samo svježe pripremljeni sokovi od sirovog voća i povrća, te biljni čajevi i voda. Baza su sokovi od zelenog povrća. Post sokovima čisti tijelo, a u isto vrijeme ga opskrbljuje hranjivim tvarima. Detoks sa biljnim sokovima poželjno je provoditi ne duže od 3 dana.
ggi8jmo

Post kašama od svježeg voća i povrća – Za razliku od posta sokovima, konzumiranje kašanam omogućuje i unos vlakana, koja daju osjećaj sitosti te pospješuju izlučivanje stolice. Detoksikacija uslijed posta kašama je srednjega intenziteta, ali se podnosi puno lakše od prethodnih tipova posta.

Dijeta sa sirovom hranom –Prehrana sirovom hranom sve češće postaje stilom života brojnih ljudi koji žele poboljšati kvalitetu života. Sirove namirnice se smatraju živima i donose nam vitalnost i svježinu. Sirova hrana sadrži enzime koji pomažu rad jetara i otpuštanje otrova. Ovakva detoksikacija je postupna i najčešće nema neželjenih nuspojava.

vwunzdw

Eliminacijska dijeta – Detoksikacija se provodi eliminacijom namirnica koje smo ocijenili potencijalno štetnima za naše zdravlje. To mogu biti prerađene i teško probavljive namirnice, mliječni proizvodi, crveno meso ili pšenica. Eliminacijska dijeta je akođer izvrsna priprema za post. Takav zdravi režim prehrane nam može biti i uvod za mršavljenje i održavanje tijela u formi tokom cijele godine.

Koji god program detoksikacije odabrali, uvijek je važno da koristimo čiste, organske namirnice. Izbjegavajte prerađenu hranu, šećer, sol i rafinirane namirnice poput bijelog brašna i riže. Preporuča se izbjegavanje namirnica koje izazivaju kiselu reakciju u organizmu, a to su crveno meso, povrće i voće koje sadrži škrob, te pšenica i mliječni proizvodi. Svakako treba izbaciti alkohol, duhan i kofein. Ako je moguće, provodite što više vremena na svježem zraku i u prirodi. Nemojte zaboraviti na tjelesnu aktivnost, ali je prilagodite trenutačnom načinu prehrane i dostupnoj razini energije.

Trajanje detoksikacije Trajanje ovisi o odabranom tipu detoksikacije, postavljenim ciljevima, ali i općem zdravstvenom stanju pojedinca. Logično je pravilo da rigorozniji programi detoksikacije (poput posta vodom ili sokovima) traju kraće, a umjereniji duže. U svakom slučaju, uvijek je dobro prije početka detoksikacije posavjetovati se s liječnikom. Dakle, razne vrste posta mogu donijeti brojne prednosti za naš organizam – i fizičke i psihičke. S razlogom se ga nazivaju čudotvorna terapija, jer je lista tjelesnih stanja poboljšanih postom dugačka i raznolika. Riječ je o alergijama, artritisu, probavnim smetnjama, kožnim tegobama, kardiovaskularnim bolestima, astmi, karcinomu itd.

Neke od prednosti posta:

  • obnavljanje crijevne flore
  • uklanjanje nadutosti i oteklina
  • čišćenje kože
  • gubitak suvišnih kilograma
  • vitalnost
  • ublažavanje bolesti i tegoba
  • jačanje imuniteta
  • jasnije misli i bolja koncentracija
  • rasterećenje probavnog sustava
  • bolje opće raspoloženje

Pripremite se za post tako da nekoliko dana prije posta jedete manje obroke i lakša jela. Dok postite, nemojte previše vježbati. Lagana je vježba dobra, čak se i preporučuje, ali teže vježbe ostavite za neko drugo vrijeme. Hodanje je prikladna rekreacija za vrijeme posta. Ne zaboravite se puno odmarati – kad god osjećate potrebu za snom, odspavajte malo. Prekid posta treba biti lagan kao i sam početak. Polako uvodite u jelovnik  normalnu hranu.

Nakon posta nemojte se vratiti starim navikama. Pokušajte jesti samo ono što je najbolje za vaš organizam! Detoksikacija može prouzročiti i neke neugodne nuspojave. To se obično događa odmah na početku, kada nakupljeni otrovi nastoje čim prije izaći iz tijela. Glavobolja, mučnina, curenje iz nosa ili proljev samo su neke od mogućih nuspojava. Nemojte posustati, jer su upravo to simptomi započetog uklanjanja otrova iz tijela i ne bi trebali potrajati. Spomenute tegobe će ubrzo zamijeniti blagotvorni učinci detoksikacije. Uklanjanje otrova iz organizma donosi brojne dobrobiti koje se očituju na različite načine, a to varira od osobe do osobe.

Detoksikacija nije preporučljiva u sljedećim stanjima:

  • ukoliko ste dijabetičar ovisan o inzulinu
  • ukoliko ste trudni ili dojite
  • ako uzimate lijekove kod kojih je važna stabilna koncentracija krvi,
  • bolujete li od bilo koje bolesti u kojoj bi promjena kemijske ravnoteže u organizmu mogla biti opasna
  • ukoliko bolujete od raka ili druge bolesti u naprednom stadiju i zbog toga naglo gubite na težini
  • detoksikacija se ne preporuča djeci
Detoksikacija, osobito dužega trajanja, trebala bi se provoditi uz nadzor liječnika. Posebno je važno konzultirati se s liječnikom ukoliko imate bilo kakvih zdravstvenih problema!

PITAJ LIJEČNIKA

Niste pronašli odgovor na pitanje koje vas zanima? Ovdje upišite svoje pitanje i naši liječnici će vam odgovoriti u najbržem mogućem roku.
POŠALJITE PITANJE