Savjeti

Moždani udar kod žena: Simptomi, čimbenici rizika, mogućnost oporavka

Malo je reći da je statistika crna - svake dvije sekunde jedna osoba doživi moždani udar, a svakih šest od njega jedna i premine. U Hrvatskoj se od posljedica moždanog udara liječi otprilike 13 tisuća ljudi. Dok u srednjim godinama žene imaju manji rizik od nastanka moždanog udara nego muškarci, s ulaskom u menopauzu taj rizik značajno raste. U deset godina od trenutka nastupanja menopauze, za žene se rizik od moždanog udara udvostručuje. O specifičnostima moždanog udara kod žena, rizičnim čimbenicima te, u slučaju da do incidenta dođe, životu nakon moždanog udara razgovarali smo s nekim od vodećih stručnjaka iz područja neurologije, ginekologije, psihijatrije, fizikalne medicine i rehabilitacije te nutricionizma iz zagrebačke poliklinike Aviva.

Specifičnosti moždanog udara kod žena u reproduktivnoj dobi

Ženski spolni hormoni, poglavito estrogen, imaju značajan utjecaj na rizik od moždanog udara kod žena, a on, ovisno o fazi života u kojoj se žena nalazi, varira. Pročitajte kakav je rizik od moždanog udara za žene u reproduktivnoj dobi, kako on utječe na trudnoću i plodnost, te što se događa s našim mozgom u trenutku kada u organizam unosimo zamjenske hormone.

Funkcionalna magnetska stimulacija – inovativno rješenje za Vaše uroginekološke probleme

Stolica za 𝗳𝘂𝗻𝗸𝗰𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗻𝘂 𝗺𝗮𝗴𝗻𝗲𝘁𝘀𝗸𝘂 𝘀𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹𝗮𝗰𝗶𝗷𝘂 (𝗙𝗠𝗦) 𝗠𝗮𝗴𝗻𝗲𝘁𝗼 𝗦𝗧𝗬𝗠 inovativno je rješenje za niz uroginekoloških problema. Radi se o potpuno neinvazivnoj metodi za liječenje poremećaja defekta i funkcije dna zdjelice i kod žena i kod muškaraca.

Veza između moždanog udara, neuroloških bolesti i mentalnog zdravlja

Neupitno je da postoji veza između našeg mentalnog zdravlja i rizika od nastanka moždanog udara, a osim posljedica na naše duhovno zdravlje u vidu depresije, moždani udar pogoduje i pojavi epilepsije i demencije. O tome kakve se fizičke promjene događaju u našem mozgu i kako one utječu na našu psihu objašnjavaju neurologinja specijalizirana za neuromuskulutorne bolesti, dr. med. Marija Ivica te specijalistica biologijske psihijatrije, dr. sc. Arijana Turčin, dok nutricionistica Katarina Robić otkriva koji mikro i makronutrijenti mogu pomoći u zaštiti i oporavku mozga.

PRP - plazma bogata trombocitima u liječenju mišićno-koštane boli

Mišićnokoštana bol predstavlja jedan od najčešćih razloga za traženje medicinske pomoći, a njezin utjecaj na kvalitetu života i funkcionalnu sposobnost pojedinca je značajan. Tradicionalne metode liječenja uključuju farmakološko liječenje, fizikalnu terapiju, medicinske vježbe, korištenje ortoza i kirurške zahvate. Međutim ove metode ponekad ne daju zadovoljavajuće rezultate ili su povezane s nuspojavama. U posljednja dva desetljeću, regenerativna medicina se istaknula kao obećavajuće polje za inovativne terapije, a među njima se posebno izdvaja terapija plazmom bogatom trombocitima (PRP).

Što nakon moždanog udara?

“Što dalje?” je pitanje koje si postavlja svaki bolesnik vrlo brzo nakon moždanog udara. Da je rehabilitacija dug i nepredvidiv put slažu se mr. sc. Maja Kovačiček, neurologinja specijalizirana za neuromuskularne bolesti i mr. sc. Dijana Bešić, specijalistica fizikalne medicine i rehabilitacije te ističu da oporavak ovisi o nizu faktora - težini moždanog udara, volji i predanosti bolesnika, ali i vremenu u kojem se započinje s rehabilitacijom.

Život u menopauzi: kako hormonske promjene utječu na rizik od moždanog udara i kako se zaštititi?